Planning
Vanaf nu krijg je grip op de zaak!
Door medewerkers met CannonWorks op projecten in te plannen weet je precies wat de beschikbaarheid is van je collega's en kun je eenvoudig onderling afstemmen welk project wanneer aan de beurt is.
Door ook je klanten inzicht te geven in de beschikbaarheid zorg je ervoor dat zij precies weten wat ze van jouw bedrijf kunnen verwachten. Dat levert duidelijkheid en klanttevredenheid op.

Plan je medewerkers in en iedereen is gelijk op de hoogte!

Weten welke collega's beschikbaar zijn
Door de CannonWorks planning te gebruiken zie je in één oogopslag welke projecten er nog allemaal gedaan moeten worden. Zo kun je eenvoudig nieuwe klussen plannen en krijg je grip op je projecten. Je ziet dan ook direct de personen die momenteel aan de diverse projecten werken en wie nog beschikbaar zijn om te plannen.
Hoe lang ze nog op de klus zitten
Door de medewerkers of onderaannemers te plannen kun je naar aanleiding van het urenbudget op het project de uren toekennen, waardoor je inzicht krijgt tot wanneer het project duurt.Wanneer een volgende klant aan de beurt is
Je ziet dus direct wanneer een klus ongeveer klaar is en dat weet je ook wanneer er weer tijd is om nieuwe projecten aan te nemen. Het geeft je inzicht in de beschikbaarheid van collega's maar ook onderaannemers en samenwerkers. Je kan direct duidelijkheid geven wanneer de klant aan de beurt is. Zo kun je vooraf altijd goede afspraken maken en weten klanten precies wat ze kunnen verwachten.En iedereen weet wat er voor vandaag op het programma staat
Iedereen ziet gelijk in de CannonWorks-app een overzicht van de planning voor vandaag en de komende tijd, dat geeft vooraf duidelijkheid.De planning in de app...
Eenvoudig en overzichtelijk. Je medewerkers krijgen keen notificatie als een nieuwe klus voor de volgende dag is toegevoegd.



...en op de PC

Herken jij het ook in jouw bedrijf?

- Je hebt het altijd druk en je hebt geen tijd meer om alles goed te regelen en te plannen
- Je medewerkers blijven maar vragen wat ze precies moeten doen vandaag
- Ze weten niet precies wanneer het werk uitgevoerd moet worden
- Of er is geen overzicht meer welk project is afgerond of nog iets aan moet gebeuren
Je kunt eenvoudig beschikbare mensen toewijzen aan je lopende projecten. De klanten kun je dan ook gelijk op de hoogte stellen wanneer er gestart kan worden of dat er een wijziging in de planning is gekomen.
Wat CannonWorks zo uniek maakt
Krijg inzicht in de beschikbare tijd in je bedrijf en weet precies wat je werkvoorraad is. Door alle bedrijfsprocessen aan elkaar te koppelen krijg je grip op elke situatie.

Geen losse eindjes meer
Andere planningsprogramma’s staan op zichzelf, dit wil zeggen dat je een project hebt en deze inplant met diverse werkzaamheden over een bepaalde periode er geen koppelins is met je overige adminstratie. Het probleem is dan dat je geen inzicht hebt in de beschikbare mensen en bedrijven in een bepaalde periode. Je ziet daarbij niet wat de beschikbaarheid niet in je bedrijf en niet van je mensen.
Maar een gehele oplossing voor je bedrijf
Met CannonWorks heb je niet alleen de beschikking over je gehele personeelsbestand maar ook inzicht in alle onderhanden projecten en nieuwe orders. De planning is gekoppeld aan je klantenbestand en je personeelsbestand. Je kunt met CannonWorks alles goed regelen kan iedereen geïnformeerd worden over de planning van de komende dagen.
Je ziet direct wat je in werkvoorraad hebt en je kunt alle projecten waarvoor je een opdracht hebt gekregen gelijk plannen. Elk project kun je dan toewijzen aan de medewerkers of onderaannemers. Je klanten kun je dan met één muisklik informeren wanneer je gaat starten met hun project.
Maak een keuze uit jouw branche
Al onze producten zijn 30 dagen gratis te proberen en zijn maandelijks opzegbaar


Ondernemers
Voor wie veel onderweg is en snel wil handelen

Hoveniers
Geeft inzicht in werk dat je hebt geleverd

Installateurs
Gemak in dagelijks werk zonder rompslomp

Schilders
Een prijscalculatie met direct een offerte

Afbouw
Snel een offerte opstellen en een deal maken

Glaszetters
Met speciaal ontwikkelde glaszetters-module

Bouw/montage
Voor wie zijn kantoor bij de hand wil hebben

Schoonmaakbedrijven
Gewoon handig en alles met de App

Servicemonteurs
Direct met je klant ter plekke kunnen afrekenen
Uitbreidbaar met diverse Add-ons
Je kunt je pakket eenvoudig uitbreiden met Add-ons oftewel modules. Zo kan je het gekozen pakket verder op-maat instellen en de software zo inrichten dat het optimaal bij je bedrijf past.
Extra gebruikers
Je kunt binnen je account extra gebruikers toevoegen. Zij kunnen samen met jou dan tegelijkertijd in CannonWorks werken.
Je kunt dan niet alleen samenwerken met je collega's, maar je kunt ook je de boekhouder of accountant toegang geven tot jouw account om samen te gaan werken.
De gebruikers kunnen allen gebruik maken van de CannonWorks-app, zodat ook onderweg gewerkt kan worden.
Extra gebruikers
Inkoopfacturen en bonnetjes verwerken
Alle bonnetjes en inkoopfacturen kun je eenvoudig verwerken. Zo worden alle verplichtingen die je bent aangegaan automatisch aan je projecten toegevoegd.
Je krijgt notificaties welke factuur moet worden betaald, wat je vervolgens in één handeling kunt doen via een SEPA-verzamelbetaling.
Elk bonnentje of inkoopfactuur wordt automatisch doorgetuurd naar je boekhoudpakket of aan je boekhouder indien je de gratis CannonWorks-boekhoudkoppeling ook installeert.
Inkoop
Calculatie
Maak offertes met een goed onderbouwde begroting, door uit te breiden met de calculatiemodule.
Je kunt dan een offerte met een calculatie maken, door een begroting op te stellen voor specifieke onderdelen in- en rondom het vastgoed. De offerte wordt dan ingedeeld per type werkzaamheden, maar ook waar deze precies worden aangeboden.
Je kunt je klant dan gedetailleerde prijsinformatie geven met eenheidsprijzen en/of uitbreiden met arbeid en materiaalspecificaties. De offerte wordt dan automatisch gegeneerd zonder dat je een woord hoeft te typen.
Calculatie
Extra bedrijven
Heb je een organisatie met meerdere bedrijven en verschillende diensten, dan kun je deze toevoegen binnen je account.
Je hebt dan alles bij elkaar in 1 overzichtelijk dashboard. Elk bedrijf heeft zijn eigen administratie, maar alles is dan wel gebundeld in de dagelijkse werkomgeving.
Zo kun je gebruik maken van het gezamenlijke relatiebestand maar ook je collega's en samenwerkers die je kunt delen binnen projecten.
Ook krijg je overzicht in projectresutlaten waarin de diverse bedrijven samenwerken. Heel handig voor bedrijven met medewerkers die onderling worden ingezet zonder dat je als organisatie daar een extra adminstratieve last van hebt.
Extra bedrijven
Werkbon
Stuur je medewerkers of samenwerkers op pad met een duidelijke werkinstructie.
Alle projectinformatie die je collega's nodig hebben wordt automatisch op de werkbon gezet, zodat zij precies weten wat er uitgevoerd of geleverd moet worden.
Je kunt zo je de medewerkers welke je voor een project hebt gepland eenvoudig vanaf kantoor aansturen.
Zo wordt niets meer vergeten en wordt het werk geleverd zoals is overeengekomen met de klant.
Werkbon
Herhalingsfacturen
Je kan periodiek facturen versturen met herhalingsfacturen, ook wel periodieke facturen genoemd.
Je stelt dan ruim van tevoren het bedrag in dat je wilt factureren aan je klanten. Vervolgens worden deze facturen op de ingeplande datum automatisch verstuurd.
Zo heeft je klant altijd zijn/haar factuur op het moment dat is afgesproken en jij hoeft daar dan niet meer om te denken.
Herhalings facturen
Foto's en tekeningen in offertes
Voeg foto's of illustraties toe aan je offerte's om optimaal te duiden waarover de offerte gaat.
Je voegt eenvoudig een onbeperkt aantal afbeeldingen of foto's toe en je kunt deze indelen op de manier zoals jij het wilt. Ook worden deze automatisch bij het project opgeslagen, mocht de offerte een order gaan worden.
Een een offerte met een duidelijke onderbouwing met afbeeldingen verhoogt de scoringskans op een opdracht.
Foto's in offertes
Nacalculatie
De voortgang van je projecten worden automatisch bijgehouden met de na-calculatie addon.
Doordat je met CannonWorks uren registreert en materialen bestelt/inkoopt krijg je automatisch de kosten van je projecten inzichtelijk. Je ziet live alle gegevens van je projecten verschijnen en wanneer je facturen kunt sturen. Je hebt dan altijd inzicht in hoe je projecten op dat moment ervoor staan.
Door de nacalculatie te gebruiken krijg je het stuur in handen en optimale grip op de resultaten van je bedrijf.
Nacalculatie
Automatische incasso
Biedt automatische incasso's aan als betalingsopties voor je abonnementen of je herhalingsfacturen.
Je kunt het factuurbedrag dan automatisch incasseren bij je klanten, waarbij de betalingsvoortgang geheel vanzelf wordt bijgewerkt.
Mocht de betaling om wat voor reden dan ook niet worden gedaan, dan worden herinnneringen automatisch verstuurd en krijg je daarvan een notificatie.
Automatische incasso
Je klanten met iDEAL laten betalen
iDEAL is tegenwoordig verreweg de populairste en meest geaccepteerde online betaalmethode in Nederland.
Het grootste voordeel is dat wanneer een klant de factuur van jouw bedrijf krijgt aangeboden, deze doorgaans 'per direct' wordt betaald, je hoeft dan niet meer te wachten op een betaling.
Betalingen met iDEAL worden rechtstreeks op de zakelijke bankrekening bijgeschreven en heb je direct liquiditeit. Je krijg altijd een notificatie wanneer een betaling heeft plaatsgevonden.
iDEAL
Termijnfacturen
Maak eenvoudig termijnfacturen, ook wel deelfacturen genoemd.
Met deze functionaliteit kun je de facturen voor een project opdelen in diverse aparte facturen, die je vervolgens kunt instelen qua hoogte van bedragen.
Zo kun je een aanvangstermijn of aanbetaling aanmaken en indien je dat wilt een slottermijn oftewel een opleveringstermijn toevoegen.
Termijnfacturen
Abonnementen
Biedt je klanten op eenvoudige wijze abonnementen aan voor diensten die je levert. Laat je klanten dan ook gelijk automatisch betalen door automatische incasso aan te bieden als betalingsoptie.
Je kunt dan opdrachten aannemen en automatisch factureren voor vaste maand-, kwartaal-, halfjaar of jaarbedragen.
Met behulp van de automatische incasso en de ingebouwde betalingscontrole heb geen enkele adminstratieve last meer van en gaat alles helemaal vanzelf.
Abonnementen
Uitbesteden
Als je projecten hebt waarvoor je ook andere bedrijven moet inhuren, dan kun je de uitbesteden-functionaliteit in CannonWorks gebruiken.
Je kunt dan eenvoudig andere bedrijven vragen om een offerte te maken of je kunt direct of direct een opdracht verstrekken voor de gewenste werkzaamheden.
Je voorkomt hiermee typewerk en je regelt de juiste overeenkomsten tussen jouw bedrijf en degene die je inhuurt.
Uitbesteden
Website plugin
Vang potentiële klanten gewoon via je bestaande website en mis geen geen offerteaanvraag of informatieverzoek meer.
Met de websiteplugin plaats je een offerteaanvraag en/of informatieaanvraagformulier op je website. Wanneer iemand dit formulier invult, dan ontvang je dit automatisch via de app of op je dashboard. Je kunt deze aanvraag dan direct omzetten in een offerte.
Zo heb je nooit meer dubbel werk en kun je heel snel op je klanten reageren.
Website plugin
Boekhoudkoppeling
Als ondernemer of onderneming regel je alles rondom je projecten. De boekhouding zoals de aangifte van de omzetbelasting en het opstellen van de jaarstukken behoort tot het werk van de boekhouder.
Om de boekhouder zijn/haar werk optimaal te laten doen moet deze wel alle informatie hebben, daar zorgt onze boekhoudkoppeling voor.
Er zijn vele boekhoudpakketten beschikbaar, waarvan CannonWorks met de meeste gebruikte boekhoudpakketten koppelingen heeft.
Boekhoud-koppeling
Een goede planning leidt tot klanttevredenheid
Grip op je bedrijf
De urenregistratie en projectadminstratie is al jaren beschikbaar in CannonWorks en we zijn van mening dat we deze functionaliteit heel goed konden uitbreiden om niet alléén zaken in het verleden te kunnen vastleggen, maar ook om grip te krijgen om toekomstige zaken, wat nog belangrijker is.Met CannonWorks heb je een compleet ERP systeem waarin alles is geïntegreerd. Zo krijg je meer overzicht in je projecten en de mensen in en rondom jouw bedrijf. Hierdoor zullen de bedrijfsresultaten snel verbeteren omdat je direct meer grip krijgt op alles wat er in het bedrijf zich afspeelt.
Grip op je projecten
Al je collega's kunnen vanaf vandaag op de hoogte zijn van de werkplanning van het bedrijf;
- Dagelijks is de planning in de app te zien
- Iedereen weet precies wat ze moeten doen
- Je geeft de klanten meer duidelijkheid
Een werkbon in de app
Eenvoudig en overzichtelijk. Iedereen krijgt een notificatie als een nieuwe werkbon is toegevoegd.
