Niet altijd de goedkoopste

Je hoeft niet altijd de goedkoopste te zijn

Je hoeft niet (altijd) de goedkoopste te zijn

Want als jij duidelijk hebt kunnen maken door een goede onderbouwing wat je gaat leveren, dan is het vergelijk met een andere aanbieder opeens niet meer de prijs, maar wat de klant voor de prijs krijgt.

Het vergelijk moet dus duidelijk zijn. Iemand anders is goedkoper, maar levert deze partij wel hetzelfde? Jij moet dus duidelijk maken wat je “in de basis” levert voor de prijs. Naast de offerte is een begeleidende e-mail een uitstekend middel om je diensten toe te lichten. Wederom, wees niet te lang in je bewoordingen, beknopt en transparant zijn de toverwoorden!

Is deze verwachting niet vooraf helder, laat dan inzichtelijk zijn hoe je tot je prijs bent gekomen en laat aantallen, eenheden en eenheidsprijzen zien, dan is een vergelijk met andere partijen ook duidelijk, 10 tegen 1 dat de andere partij niet zo transparant en duidelijk is en wedden dat jij de voorkeur hebt omdat je goed onderbouwde en eerlijke prijs toont! Je hoeft niet alles hoeft je tot in de puntjes uit te werken, maar laat wel zien hoe je tot je prijs bent gekomen.

Roept jouw offerte de klant dan vragen op, dan heb jij weer een contactmoment en kan je zaken uitleggen en onderbouwen waarom je tot een prijs bent gekomen en indien gewenst kan je verdere details gaan verstrekken.

© 2018 CannonWorks - Alle rechten voorbehouden.