Vragen over de klanten-app

Jouw klanten kunnen inloggen op hun eigen losstaande CannonWorks-omgeving en alles in- en rondom het huis of hun vastgoed regelen met jouw bedrijf.

Image

Waarom is er de CannonWorks klanten-app?

Wat is precies een CannonWorks klantenapp?

Een eigen account met een eigen login

De klantenapp is in feite de normale CannonWorks-app die jouw klanten kunnen downloaden in de App-store of Play-store. In plaats van dat klanten een bedrijfsaccount aanmaken, kunnen zij inloggen in een aparte omgeving waar zij alle gegevens kunnen verzamelen van hun woning of vastgoed. Dit zijn onder andere offertes en facturen die zij van jouw bedrijf hebben ontvangen. Jouw klanten kunnen zij direct akkoord geven op een offerte of de factuur gelijk betalen met iDEAL of Bancontact (België).

Zelfde app, andere data 

De klantenapp ziet in de basis er hetzelfde uit als de normale CannonWorks app voor bedrijven, maar heeft andere functies. Als bedrijf kun je offertes, facturen en projecten aanmaken, maar de klant dat niet. Zij kunnen wel jouw offertes, facturen en opdrachtbevestigingen ontvangen en daarop acties ondernemen. Klanten kunnen met de app ook berichten sturen aan jouw bedrijf en ook foto's of documenten delen.

Hoe kan een klant inloggen?

De klant kan via een door jouw bedrijf verzonden e-mail met een login knop een eigen account aanmaken. Zo logt jouw klant dan op een eigen CannnWorks-omgeving in en kan gelijk de app downloaden. De klantenapp zit niet gekoppeld aan het account van jouw bedrijf, dus wordt er geen andere data gedeeld dan dat jij normaal gesproken via de e-mail deelt met jou klant.

Korte lijnen

Via de CannonWorks-app wordt het gemakkelijker om met je klant contact te onderhouden geeft jouw bedrijf binding met de klant. Zo heb je korte lijnen en kun je efficiënter zaken met elkaar afstemmen.

Hoe werk ik het beste met mijn klanten samen?

Wanneer kan de klant gebuik maken van de app?

Bij het versturen van een e-mail

Wanneer je de klant een e-mail stuurt vanuit een offerte, opdrachbevestiging of een planningsitem, dan krijgt de klant altijd een e-mail. Deze e-mail krijgt nu ook een knop mee 'Inloggen'. Als de klant daarop klikt, dan kan deze persoon toegang krijgen tot een eigen persoonlijke omgeving.

Account aanmaken en op elk gewenst moment inloggen

De klant kan na het aanmaken van haar persoonlijke account op elk gewenst moment inloggen. De klant kan dus via de e-mail gaan en de knop Inloggen gebruiken, maar kan ook rechstreeks de app downloaden in de app-store op mobiel en direct de app installeren waarbij deze persoon niet meer apart hoeft in te loggen.

Ook op PC, tablet en mobiel

Net als jouw bedrijfsaccount kan ook de klant inloggen op haar account gewoon via de PC of met de app op de telefoon of via de tablet.

Privacy en veiligheid

Is de klantenapp een aparte omgeving?

Zelfde app, andere gebruiker 

De klantenapp is een aparte omgeving om te gebruiken voor de klant. Hier kan de klant inloggen om gegevens in te zien, zoals de offertes en facturen  die de klant heeft ontvangen van de bedrijven waarmee een relatie is. De klant heeft de functionaliteit om gedeelde gegevens in te zien, berichten te versturen, facturen te betalen en een eventuele nieuwe offerte-aanvraag te doen. De klant logt in met een eigen account en komt dus in een eigen CannonWorks omgeving en dus niet bij jouw bedrijfsdata, dat is strikt gescheiden.

Aparte log-in met eigen app interface

De klantenapp staat los van het account dat het bedrijf gebruikt en heeft dus andere functies. Wel ziet de app er in de basis gelijkend uit, maar dat komt enkel door de layout en de kleuren. De klant krijgt dus een volledig eigen account voor woning of het vastgoed, feitelijk een vastgoedbeheers-account. Als bedrijf heb je een CannonWorks bedrijfsaccount en daarin heb je hele andere functies.

Privacy en veiligheid

Welk type klantne kunnen gebruik maken van de klanten-app?

 

Eigenaren, huurders en beheerders

Alles wat je aan de klant per e-mail stuurt, daarbij komt automatisch een 'inloggen-knop' mee in de betreffende e-mail. Zodra de klant op deze knop klikt, kan deze inloggen op haar account of een nieuw persoonlijk account aanmaken en ook direct de CannonWorks-app downloaden. De persoon die de mail ontvangt geeft op in welke hoedanigheid deze persoon een relatie heeft met het adres, dat kan een eigenaar, huurder of beheerder zijn van dat specifieke adres. Dit bepaalt meteen de rechten die worden ingeladen voor het persoonlijke account.

Bestaande klanten 

Iedere klant waarmee je een relatie hebt of ooit hebt gehad kunnen in de CannonWorks klanten-app zien welke werkzaamheden jouw bedrijf ooit heeft uitgevoerd, dit gaat terug tot het moment wanneer je CannonWorks ooit bent gaan gebruiken. Bestaande klanten kunnen op elk gewenst moment een account aanmaken op de klantenapp door zich met hun e-mailadres en postcode aan te melden op de app. Dit kunnen zij doen met hetzelfde e-mailadres waar zij ooit een offerte of factuur hebben ontvangen.

Nieuwe klanten

Nieuwe klanten krijgen bij de eerst volgende offerte, factuur of planningsverzoek een knop in de mail waarbij zij kunnen aanmelden door op de inloggen-knop te klikken die in elke mail zit die je verstuurd.

© 2022 CannonWorks - Alle rechten voorbehouden