Onderhouds-abonnementen
Maak abonnementen aan voor je klanten. Plan en factureer automatisch op de gewenste datums. Zo zorg je ervoor dat je jouw klanten aan je bindt en creëer je werkvoorraad voor nu en in de toekomst.
Onderhoudsabonnementen
Heeft jouw bedrijf veel herhalende werkzaamheden die je doorgaans per week, per maand, per kwartaal of per (half) jaar moet of kunt uitvoeren? Dan hebben wij voor jouw bedrijf de oplossing om abonnementen aan te maken, zodat je inzicht krijgt in alle onderhoud bij jouw klanten en kun je deze automatisch factureren.
Per maand, kwartaal of per jaar
Zo kun je met jouw klant een periodiek vast bedrag overeenkomen voor de werkzaamheden die je gaat uitvoeren in de toekomst. Dit stel je dan in één keer in, waarna het plannen van de werkzaamheden en versturen van de abonnementsfacturen dan geheel automatisch gaat.
Gegarandeerde omzet voor de toekomst
Elke project waarvan je een abonnement maakt komt dan automatisch terecht in jouw planning. Zo wordt je er vanzelf aan herinnerd wanneer de volgende onderhoudsbeurt weer moet plaatsvinden. Als jouw klant dat wilt, dan kun je de onderhoudsfacturen automatisch laten incasseren. Zo heeft jouw klant optimaal gemak en heb je als bedrijf daar helemaal geen werk meer van. Zo zorg je voor een goed gevulde orderportefeuille voor de toekomst.
Ideaal voor diverse branches
Heb je een schoonmaakbedrijf, ben je glazenwasser, hovenier, schilder of CV-monteur? Dan heb je veel gemak ervan als je doorlopend onderhoud in de vorm van een abonnement kunt aanbieden aan jouw klanten.
Ideaal voor regelmatig onderhoud
Zo kun je met de klant afstemmen dat je bijvoorbeeld elke maand de glasbewassing komt doen of als je hovenier bent, de tuin op orde komt brengen. Ook een jaarlijkse controle van de CV-ketel kan ook heel eenvoudig met een abonnement. Daarnaast zijn er ook veel schildersbedrijven die een onderhoudscontract met hun klanten hebben om de staat van het houtwerk van het vastgoed op orde te houden.
Voor een vast bedrag per maand, kwartaal of per jaar
Iedere beroepsgroep kan de abonnementen toepassen voor hun klanten. Bied je als bedrijf diensten in uren aan, dan kun je ook je voor een vast aantal uren laten inhuren tegen een vast tarief voor een specifieke periode. Zo kun je vooraf een vast periodiek- of maandbedrag rekenen voor het reguliere onderhoud wat je voor die klant doet.
Met de keuze voor automatische incasso
En als jouw klant het wil, dan kun je ook gewoon de klant automatisch laten betalen via automatische incasso's. Alle facturen worden zo automatisch aangemaakt en betaald, het enige wat jouw bedrijf dan nog hoeft te doen is het onderhoud op regelmatige basis uit te voeren.
Financiële rust door abonnenten aan te bieden
Veel bedrijven leveren herhalende diensten, maar hebben eigenlijk helemaal niet door dat zij diensten in abonnementsvorm kunnen aanbieden.
Nooit meer zorgen om nieuwe projecten
Met abonnementen zorg je voor continuïteit en heb je altijd werk. Indien je meerdere abonnementen afsluit, dan kun je daarmee zorgen voor een solide basis aan inkomsten, zodat je nog weinig zorgen hoeft te maken om steeds weer nieuwe projecten binnen te halen. Dit geeft ondernemers financiële rust.
En een goede klantrelatie
Je bouwt zo een relatie met je klanten voor lange tijd en heb je voor nu en in de toekomst werk. Nu zijn niet alle klussen geschikt voor een abonnement, maar wanneer je onderhoudswerkzaamheden doet, heb je steeds weer een reden om bij je klant terug te komen.
Automatisch je facturen betaald
Jij voert periodiek werkzaamheden uit en de klant betaalt per automatische incasso. Betalingen worden automatisch gecontroleerd en er wordt een herinnering gemaakt wanneer de incasso niet is uitgevoerd, dan kan de klant alsnog online betalen.
Geef je klanten het optimale gemak
Wanneer je klanten een abonnement hebben lopen bij jouw bedrijf, dan hebben zij geen omkijken meer naar het onderhoud aan hun woning of vastgoed. Klanten weten precies waar zij aan toe zijn.
Woning en vastgoedeigenaren willen gemak
Voor woning- en vastgoedeigenaren kun je als bedrijf ervoor zorgen dat jouw bedrijf de klant volledig ontzorgt. Deze heeft hoeft dan zelf niet meer het onderhoud zelf te regelen en jij geeft de klant geen reden meer om de volgende keer naar een concurrent te gaan.
Na de klus gelijk het onderhoud regelen
Een slimme ondernemer regelt namelijk dat na bijvoorbeeld het doen van het schilderwerk, het aanleggen van een tuin, of het installeren van een nieuwe warmtepomp dat dit in optimale conditie blijft. Zo zorg je ervoor dat de levensduur verlengd wordt en toekomstige gebreken worden voorkomen.
Klant automatisch op de hoogte houden
Je houdt met CannonWorks de klant automatisch op de hoogte van de momenten waarop het onderhoud wordt uitgevoerd en wat je met de klant wilt delen aan informatie. Zo bouw je voor de klant automatisch de onderhoudshistorie voor zijn/haar huis of vastgoed op.
Gekoppeld aan de planning
Jij en/of jouw collega's krijgen automatisch een melding wanneer er weer nieuwe werkzaamheden uitgevoerd moeten worden voor een abonnement. Zo vergeet je nooit meer iets!
Je bepaalt zelf wanneer je onderhoud doet
Ondanks het feit dat jouw klant volgens een vaste frequentie periodiek een vast bedrag kan betalen, kun je zelf bepalen wanneer de werkzaamheden worden uitgevoerd. Ben je bijvoorbeeld een hovenier, dan kun je bijvoorbeeld maandelijks factureren, terwijl je maar 4 of 5 keer per jaar bij de klant langs gaat. Voor een schilder of installateur is dat bijvoorbeeld maar eens per jaar, terwijl je de klant dan wel maandelijks kunt laten betalen.
Een notificatie via de CannonWorks-app
Je kunt dan vooraf aangeven in welke periodes of toekomstige data de werkzaamheden worden uitgevoerd. Jij of je medewerkers krijgen automatisch melding in de app wanneer het weer zover is om naar de klant te gaan en de werkzaamheden (opnieuw) uit te voeren. Zo wordt een vervolgbeurt nooit vergeten.
Gelijk met een werkbon
De planning van de werkzaamheden kun je ook koppelen aan een werkbon, waarbij de werkinstructie automatisch wordt meegegeven aan de medewerker. Zo weet deze persoon exact wat er uitgevoerd moet worden en kan zich op tijd voorbereiden door de juiste spullen mee te nemen naar het project.
Gewoon gratis uitproberen
Binnen 2 minuten geïnstalleerd en je kunt direct aan de slag, geheel vrijblijvend en zonder verplichtingen
Factureren zonder zorgen
Een abonnement instellen maken was nog nooit zo eenvoudig als dat je dat kunt doen met CannonWorks. CannonWorks kun je gebruiken om je hele bedrijf goed te kunnen automatiseren en daarom kun je met behulp van CannonWorks alles regelen in je bedrijf, zoals offertes, facturen, projecten, abonnementen en je hele projectadministratie. Interesse? Maak een gratis account aan en zie wat er allemaal voor mogelijkheden zijn.
Gratis gebruiken of gratis proberen
Je kunt CannonWorks gratis uitproberen. Zo ervaar je zelf of CannonWorks dat voor je bedrijf biedt waar je naar op zoek bent. Wanneer je een account aanmaakt dan is dat geheel vrijblijvend zonder verplichtingen.
Gratis helpdesk
Ga dus aan de slag in je eigen tijd en tempo en ervaar het gemak om simpel en snel de zaken in jouw bedrijf goed te organiseren. Mocht je daarna nog vragen hebben, dan kun je altijd 'gratis' gebruikmaken van onze servicedesk. Vanuit CannonWorks kun je alle vragen opzoeken of rechtstreeks aan ons stellen.