Hulp voor bedrijven in- en rondom vastgoed

Je vind hier alle antwoorden op vragen voor het gebruik van de CannonWorks

Image

Help- en ondersteuning

Wat is CannonWorks eigenlijk, waar dient het voor?

Bedrijfssoftware specifiek voor bedrijven in- en rondom vastgoed.

Met CannonWorks doe je als bedrijf in bouw, onderhoud, afbouw, installatietechiek, interieurontwerp, tuinen e.d. het dagelijks werk zoals:

  • offertes maken
  • facturen maken
  • materialen bestellen
  • inkoopfacturen verwerken
  • projecten beheren
  • en heel veel meer...

Met CannonWorks beheer je relaties en doe je de complete projectadminstratie. Je krijgt zo grip op je projecten, klanten en bedrijfsresultaten. Je kunt CannonWorks ook koppelen aan je boekhouding, waardoor de gegevens van de in- en verkopen naar je boekhouder of je boekhoudpakket worden gestuurd. 

Complete bedrijfssoftware

Met CannonWorks heb je een ERP-systeem, oftewel software dat alles in- en om je bedrijf regelt voor een zeer aantrekkelijke prijs. CannonWorks is op elk apparaat te gebruiken, dus op PC, tablet en mobiel. Mocht je voornamelijk mobiel werken dan heb je met CannonWorks het kantoor in je broekzak.

Meer informatie vind je op de website. Wil je weten wat we allemaal aanbieden, klik dan hier

Vragen over mijn account

Een CannonWorks-account is vrijblijvend en zonder opzegtermijn, hoe zit dat precies?

CannonWorks kun je sowieso een maand gratis proberen. Ook hebben we gratis accounts, het is maar net voor welk pakket je hebt gekozen. Dat er geen opzegtermijn is wil zeggen dat je elk moment kunt opzeggen als jij dat wilt, je zit dus nergens aan vast.

Aan het einde van de proefperiode wordt je gevraagd of je door wilt gaan met CannonWorks en zie je het bedrag verschijnen van het gekozen pakket met eventuele opties waarvoor je eerder al hebt gekozen. Je kunt dan aangeven of je verder wilt gaan of dat je van een betaald account af wilt zien.

Wil je geen gebruik gaan maken van het betaalde CannonWorks-account, dan hoef je verder niets te doen en het account vervalt dan automatisch. Je hebt nog 6 maanden de tijd om je keuze te heroverwegen, daarna verwijderen we het proefaccount definitief. 

Instellingen

Waar vind ik de instellingen?

De instellingen vindt je door op je PC op het logo te klikken links bovenin de pagina. Je ziet dan de instellingen verschijnen. Let op dat je met de app niet bij de instellingen kunt komen, daarvoor moet je inloggen op je PC via https://secure.cannonworks.com 

Als je daarop klikt, dan krijg je de algemene instellingen te zien. Op die pagina verschijnt rechtsboven een dropdown-menu zodat je overige instellingen daar ook kunt selecteren. Zo kun je alles in CannonWorks instellen zodat het optimaal voor je werkt.

De CannonWorks-app

Zie ik hetzelfde op de app van als op mijn PC?

De app en de PC interface zijn bijna gelijk, echter kun je in de app de instellingen van CannonWorks en de add-ons niet beheren, dat moet je via de PC doen.

Voor overige functionaliteiten doet de app hetzelfde als de PC interface. Wel is het zo dat je in de meeste overzichten minder gedetailleerde gegevens ziet, omdat er op een klein scherm beperkte ruimte is om alles weer te geven.

We hebben CannonWorks zo gemaakt dat je naast de PC ook alles met mobiel en tablet kunt doen. Je kunt dus je app overal gebuiken, zodat je het kantoor altijd bij je hebt en overal van op de hoogte bent.

Berichten sturen en ontvangen

Wie kunnen mij berichten sturen en hoe werkt dat precies?

Je kunt met collega's of onderaannemers berichten aan elkaar versturen. Berichten worden doorgaans aan projecten gekoppeld, waardoor altijd terug is te vinden als iemand een notitie heeft achtergelaten. 

Je krijgt een melding zowel op je telefoon als op het dashboard, zodat je precies kunt zien wie je een bericht heeft gestuurd. Het werkt feitelijk net zoals andere chat- en sms diensten.

Offertes maken

Wat is een offerte met- en zonder een calculatie?

Je kunt met CannonWorks op 2 manieren offertes maken, dat is 'met' en 'zonder' een begroting oftewel een offerte met of zonder een 'calculatie'.

Een offerte zonder een calculatie kan ook al heel uitgebreid worden aangeboden aan je klant. Je kunt uitgebreide omschrijvingen ingeven, materialen en uren specificeren, eventueel met foto's, en zo een duidelijke offerte met of zonder eenheidsprijzen maken.

Een offerte met een calculatie bouw je een gespecifieceerde begroting op door zelf in te geven wat je materialen en uren zijn. Je kunt ook diverse systemen inlezen waarbij uren en materialen zijn gespecificeerd, zoals bewerkingssystemen, werkpakketten of recepten en dat gekoppeld aan meetstaten, zodat je bij ingeven van meters de prijzen automatisch berekend ziet worden. 

Wanneer je dus voor specificaties gaat en automatisch berekenen dan kies je voor een offerte met calculatie. Werk je liever met vaste eenheden en je wilt je eigen werkmethodiek goed kunnen toepassen kies dan voor de offerte 'zonder' calculatie.

Facturen maken

Kan een factuur automatisch worden aangemaakt vanuit een offerte?

Als je een offerte hebt gemaakt en je hebt daarop vervolgens een opdracht gekregen, dan staat de factuur gelijk al klaar met de juiste bedragen daarop.

Op deze manier hoef je je facturen niet allemaal apart te maken. Wanneer je het project klaar hebt, dan klik je op de factuur en kun je die gelijk verzenden.

Heb je eventueel meerwerk, dan kun je deze ook met 1 klik aanmaken en de uren en gebruikte materialen voor de extra werkzaamheden worden dan automatisch aan de factuur toegevoegd.

Projecten en opdrachten

Een klant heeft gebeld of gemaild, hoe bevestig ik een opdracht?

Als je een mondelinge opdracht krijgt of een opdracht per e-mail, dan kun je deze verwerken door in CannonWorks een nieuw project aan te maken. Dit kun je op het dashboard doen door rechts bovenin de pagina op 'Nieuw project' te klikken.

Je kiest dan voor het type opdracht dat je hebt gekregen en je vult de gegevens van de opdracht in, eventueel met opmerkingen daarbij. Wanneer je het project dan opslaat krijg je de mogelijkheid deze terug te bevestigen. Deze bevestiging wordt dan gemaild en wordt op deze wijze door jouw order terugbevestigd. Zo heb je met je klant alles duidelijk vastgelegd en dat voorkomt discussie achteraf.

Planning en werkbonnen

Hoe werkt dat eigenlijk met de planning?

Je kunt in CannonWorks op 2 manieren plannen. Dit is per medewerker of per project. De wijze waarop dat het beste bij jou en je bedrijf past kun je instellen via Instellingen-> Algemeen en selecteer dan planning.

Als je dan in het menu naar Planning gaat dan zie je de planning en kun je personen aan een project toewijzen op de tijdstippen of periodes die je de persoon wilt in gaan plannen.

De medewerker, inhuurkracht of onderaannemer die je hebt ingeplant ziet dan in de CannonWorks-app op het dashboard op welke momenten deze persoon waar is ingepland. De persoon kan dan ook gelijk uren en materialen boeken op het moment dat hij aan dat project is begonnen op de geplande data.

Ook je klant kun je op de hoogte stellen van je planning als je dat wilt. Deze ontvangt dan de geplande data in de mail en kan deze ook gelijk als agenda-item toeovegen aan de agenda die de klant gebruikt.

Inkopen verwerken

Wat doe ik precies met de inkoop-functie in CannonnWorks?

Je kunt met CannonWorks al je inkopen regelen zodat dit automatisch aan je projecten wordt toegevoegd en aan je boekhouding.

Je kunt met "CannonWorks-inkoop":

  • Bestellingen doen bij je leveranciers
  • Inkoopfacturen verwerken
  • Bonnetjes toevoegen

Je kunt voor al je projecten de bestellingen doen. Een e-mail met een bestelling gaat dan automtisch naar je levancier met de juiste omschrijving, aantallen en eenheden. Wanneer de leverancier de artikelen levert, dan komt daar uiteindelijk ook een factuur van. 

De facturen van je leveranciers, oftwel de inkoopfacturen kun je automatisch laten verwerken door deze te laten sturen aan het specifieke e-mailadres wat je daarvoor van ons hebt gekregen. De documenten worden dan automatisch verwerkt.

Ook kun je de inkoopfacturen vanuit je e-mail of je opgeslagen bestanden slepen naar CannonWorks waardoor deze automtisch gescand- en herkend worden. Op deze wijze hoef je niet alle inkoopfacturen te gaan zitten inboeken, maar gebeurt dat verder automatisch. Het enige wat jij nog hoeft te doen is controleren of alles klopt.

Ook als je bonnetjes hebt, dan kun je met de CannonWorks-app deze fotgraferen en dan worden  ook deze automatisch verwerkt.

Urenregistratie

Kunnen medewerkers- en inhuurkrachten zelf uren vasteggen voor projecten?

Iedereen binnen je bedrijf kan werken met de CannonWorks-app. Zo kun je vanaf kantoor met je PC CannonWorks gebruiken. Je kunt je medewerkers ook met de app laten werken door ze toe te voegen aan CannonWorks. 

Je voegt in CannonWorks een medewerker toe en die krijgt vervolgens een uitnodiging om de app gratis te downloaden met een eenvoudige instructie. Je medewerker kan vervolgens de app downloaden en direct aan de slag om uren te registreren voor het bedrijf.

Rapporten

Wat vind ik allemaal bij de rapporten?

In de rapporten vind je diverse zaken om over een bepaalde periode gegevens te kunnen raadplegen. Er zijn rapportages beschikbaar van:

  • Omzet
  • BTW
  • Kosten
  • Uren

Koppeling met de boekhouding

Wat doet de boehoudkoppeling precies?
De boekhouder gebruikt boekhoudsoftware waarmee je een koppeling kunt leggen. Je moet dus eerst even weten hoe je daarmee een koppeling kunt leggen, je hebt daarvoor inloggegevens nodig of een koppelsleutel. 
Wat je moet doen is contact opnemen met je boekhouder en dan samen 'vanuit CannonWorks' de koppeling leggen. Daarna moet je door de boekhouder de instellingen nog laten controleren of alles dan goed staat. Na de koppeling gelegd te hebben kun je deze vinden bij Instellingen->Boekhoudkoppeling

 

​In dat geval worden dan je facturen en je inkoopfacturen en bonnetjes automatisch doorgestuurd naar het boekhoudpakket dat je boekhouder gebruikt.

 

© 2022 CannonWorks - Alle rechten voorbehouden