10 Heldere afspraken CannonWorks-Connect

Versie: Bedrijven die gebruik maken van CannonWorks

CannonWorks- Connect is een platform en een product van CannonWorks®. Doel van CannonWorks-Connect is om woning- en vastgoedbezitters in contact te laten treden met specialistische bedrijven in de regio. Wanneer je als bedrijf een aanvraag krijg via CannonWorks-Connect kun je online en/of de CannonWorks-app met elkaar in contact treden, met uiteindelijk doel om onderling tot zaken te komen.

CannonWorks-Connect biedt een vast omkaderde methodiek waarbij de klant kan zoeken naar een specialistisch bedrijf in de regio. Woning- en vastgoedbezitters of -beheerders kunnen kiezen uit speciaal door CannonWorks geselecteerde bedrijven. De bedrijven die CannonWorks koppelt aan nieuwe klanten zijn primair CannonWorks- account-houders. Wanneer er binnen een bepaalde regio geen of niet voldoende aanbieders van een bepaald specialisme kan worden gevonden, dan worden bedrijven aangeschreven die nog geen CannonWorks-account hebben, maar die we wel vooraf hebben gescreend. 

Wanneer je een aanvraag via CannonWorks-Connect in behandeling neemt, dan gelden daarvoor de onderstaande CannonWorks-Connect in de vorm van de onderstaande 10 heldere afspraken.

1. Om met de klant te kunnen communiceren heb je CannonWorks® nodig

CannonWorks® is een software-platform waarop klanten en bedrijven samen worden gebracht die samen aan projecten kunnen werken zowel op pc, tablet als met de handige mobiele app. Om een aanvraag in behandeling te nemen activeer je een account. Deze account is in eerste instantie ‘gratis’ te gebruiken tenzij je in de toekomst besluit deze uit te willen breiden met extra gebruikers of functionaliteiten. Wanneer je CannonWorks® al gebruikt, dan gebruik je jouw bestaande account. Na inloggen op je account kun je op het dashboard de gegevens van van de aanvraag, aanbod of de opdracht, nader te noemen als ‘aanvraag’, raadplegen welke werkzaamheden op het adres welke dat betreft.

2. We delen pas de klantgegevens wanneer beide partijen daarmee instemmen

In verband met de bescherming op de privacy (AVG) delen we geen persoonsgebonden data. De aanvraag, de opdracht of het aanbod wordt enkel het soort object en het werkadres gecommuniceerd om zo een beeld te kunnen krijgen van de aard van het vastgoed. Je kunt met CannonWorks met de eigenaar of de beheerder van dat adres rechtstreeks communiceren. Wanneer je de aanvraag aanneemt krijgt de klant daar notificatie van en kan daarbij zelf aangeven of aanvullende gegevens mogen worden gedeeld.

3. Je bepaalt zelf of je een aanvraag wel of niet in behandeling wilt nemen

Wanneer iemand via CannonWorks een aanvraag doet dan wordt je daarvan op de hoogte gebracht zowel via e-mail als via het dashboard in CannonWorks®. Je besluit met de gegevens uit de aanvraag of je deze wel of niet in behandeling wilt nemen. Wanneer je besluit een aanvraag in behandeling te nemen dan wordt de klant daarvan op de hoogte gesteld en ben je verplicht om aan de vraag van de klant te voldoen, dit kan een aanvraag voor een offerte zijn of een opdracht welke je direct kunt aannemen. Neem je de aanvraag niet in behandeling, dan wordt per direct een soortgelijk bedrijf in de regio gevraagd om de betreffen aanvraag in behandeling te nemen.

4. Voorkom dat een ander bedrijf met de klus er vandoor gaat en reageer binnen 24 uur

Je krijgt van ons notificatie van een nieuwe aanvraag. Je kunt deze dan gelijk wel of niet accepteren. Accepteer je de aanvraag niet, geef dan de reden op waarom je deze niet in behandeling wilt nemen, dat voorkomt dat je volgende keer niet meer in de selectie voorkomt bij andere klanten in jouw regio. Reageer je niet binnen 24 uur op de aanvraag, dan gaat deze onherroepelijk naar een andere aanbieder in de regio. Ben je vaker te laat met reageren, dan wordt jouw bedrijf minder frequent getoond bij nieuwe aanvragen.

5. We respecteren de moeite die je aan de klant besteedt en willen (onnodige) concurrentie voorkomen

Wanneer een klant een offerte aanvraagt zoeken we altijd naar de beste partij om de offerte te mogen maken. We willen voorkomen dat er meerdere aanbieders worden aangevraagd, daarom kan een klant kan 2 vrijblijvende offertes aanvragen. Bij de aanvraag voor meer dan 2 offertes betaalt de klant een offerte- c.q. calculatie-vergoeding. Het bedrag van deze vergoeding wordt verdeeld over de partijen die de aanvraag in behandeling gaan nemen. Alleen in het geval van meer dan 2 offerteaanvragen wordt het aantal aangevraagde offerte gecommuniceerd, dit kunnen via Connect er maximaal 4 zijn. Een directe opdracht van de klant of een aanvraag voor een abonnement is exclusief voor jouw bedrijf, tenzij je niet aan de vraag van de klant kunt voldoen.

6. Wij hebben jouw bedrijf gevonden op basis van de gegevens die je als bedrijf zelf specificeert

Connect-CannonWorks vindt jouw bedrijf op 2 manieren. We kijken naar wat je zelf op jouw website communiceert over de branche waarin jouw bedrijf primair actief is en waarin je bent gespecialiseerd. Heb je reeds een CannonWorks®-account, dan wordt specifiek gekeken naar wat je als branche en specialismen hebt opgegeven binnen je account. Om in beeld te komen bij klanten via Connect-CannonWorks, zorg dan dat je website op orde is en de CannonWorks goed is ingesteld.

7. Samenwerken aan een project doe je samen met je klant, die ook de CannonWorks®-app gebruikt

De klant gebruikt de CannonWorks-app ook, maar ziet als klant enkel de informatie die voor deze persoon en het werkadres zelf relevant is. Offertes en orderbevestigingen worden met CannonWorks® gemaakt, zodat de klant deze via de app kan raadplegen als contractstuk tussen partijen. Met de CannonWorks-app kun je informatie van het project met elkaar delen, maar ook met elkaar communiceren via berichten en delen van foto’s, tekeningen en/of documenten. Tevens wordt de geschiedenis van de werkzaamheden bijgehouden van werkzaamheden op dat adres, wat relevant is voor de klant voor het onderhoudsdossier.

8. Kom je tot zaken met de klant dan brengen we provisie in rekening

Wanneer je een project gaat doen met de klant waarbij CannonWorks online heeft bemiddeld door partijen aan elkaar te koppelen, dan is over de orderwaarde van de/het project(en) op dat adres een provisie verschuldigd. De hoogte van de provisie van een project wordt vooraf kenbaar gemaakt. Het provisiebedrag wordt in rekening gebracht naar aanleiding van jouw keuze, dat kan zijn op het moment van de totstandkoming van de overeenkomst of bij facturering tijdens of na voltooiing van een opdracht inclusief eventueel meerwerk. Wanneer er sprake is van minderwerk, dan wordt daarvoor geen provisie teruggegeven, maar hanteren wij als grondslag het oorspronkelijk overeengekomen bedrag. Het verschuldigde bedrag wordt automatisch geïncasseerd. Wanneer er sprake is van termijn- of deelfacturen dan wordt de provisie verdeeld over deze facturen.

Ga je vervolgens met de klant een relatie aan voor langere tijd, dan ben je op het specifiek werkadres waarvoor je eerder provisie betaald na één jaar geen provisie meer verschuldigd over nieuwe opdrachten die je vervolgens aanneemt voor de klant waarmee we je in contact hebben gebracht..

9. Je doet uiteindelijk rechtstreeks zaken met de klant, dus rechtstreeks met de opdrachtgever 

Je gaat zelf een overeenkomst aan met de klant. De wijze waarop je de offerte of een opdrachtbevestiging aanbiedt inclusief eventuele algemene voorwaarden die je daarbij hanteert is een verantwoordelijkheid die je zelf neeemt. CannonWorks-Connect is enkel een een lead-generator voor nieuwe projecten en/of klanten. CannonWorks is geen partij in de relatie tussen de bedrijven en hun klanten en kan nimmer aansprakelijk worden gestelde voor eventuele geschillen tussen opdrachtgever en opdrachtnemer. Om deze reden is er geen overeenkomst tussen bedrijven en CannonWorks, anders dan de licentievoorwaarden welke worden overeengekomen bij het activeren van een CannonWorks-account.

10. Bij geschillen

Wanneer een of meerdere van de bovengenoemde afspraken niet worden nagekomen en/of dat deze afspraken worden geschonden hebben wij tevens het recht om ook de CannonWorks-account te blokkeren totdat het geschil is opgelost. Daarnaast menen een zeer reëel provisiepercentage in rekening te brengen welke zeker niet onoverkomelijk is. We gebruiken dan ook diverse controlemechanismen waarbij we toetsen op het nakomen van de provisie-afspraak. Blijkt dat je de provisie probeert te omzeilen, dan wordt je onherroepelijk als bedrijf uit Connect-CannonWorks gehaald en zal jouw bedrijf niet meer gevonden kunnen worden voor aanvragen of nieuwe opdrachten van klanten uit jouw regio via CannonWorks.

© 2024 CannonWorks - Alle rechten voorbehouden