Klantenomgeving - Meest gestelde vragen
Je vind hier antwoorden op de 5 meest gestelde vragen van bedrijven betreffende de klantomgeving.
Offertes ontvangen en inzien
Jouw klanten zien in de klantomgeving de offerte die je hebt gestuurd. Wanneer de klant op deze offerte klikt, dan zijn er diverse keuzes die de klant kan maken:
- De offerte akkoord geven en digitaal ondertekenen
- Kunnen afwijzen waarbij een reden moet worden opgegeven
- De klant kan aangeven om langer te willen wachten met een besluit.
Op deze wijze kunnen klanten eenvoudig aangeven wat zij met de offerte willen doen. Je krijgt als bedrijf dan direct melding van wat de klant heeft aangegeven. Dit geeft voor beide partijen duidelijkheid.
Facturen ontvangen en inzien
Jouw klant ziet na inliggen direct welke facturen deze heeft ontvangen en wat de status daarvan is. Zo kan de klant direct de openstaande facturen rechtstreeks betalen. Ook heeft de klant inzicht in de reeds betaalde facturen, eventuele creditfacturen en lopende abonnementen zodat jouw klant kan zien wanneer een nieuwe factuur verwacht kan worden.
Opdrachtbevestigingen ontvangen en inzien
Wanneer jouw klant een opdracht geeft, of je maakt zelf een opdracht aan, dan krijgt de klant daarvan altijd een melding. Zo ziet de klant welke lopen opdrachten er zijn en ziet daarbij gelijk ook de bijbehorende opdrachtbevestigingen inclusief de overeengekomen algemene voorwaarden.
Geplande werkzaamheden
Wanneer een klant een opdracht geeft, dan wil deze persoon graag ook weten wanneer de werkzaamheden ongeveer uitgevoerd kunnen worden. Geef daarom alvast tijdig door wat de geplande data zijn om de werkzaamheden uit te kunnen gaan voeren. Klanten vinden het nu eenmaal prettig om te weten wanneer zij aan de beurt zijn.
Afbeeldingen en documenten
Foto's, tekeningen en bijlagen die je aan het project hebt toegevoegd en waarbij je hebt aangegeven deze met de klant te delen ziet de klant ook in de app. In de app kan de klant op het adres en per project zien welke afbeeldingen en documenten daarbij horen.
Berichten en conversaties
Ieder bericht dat je naar jouw klant stuurt wordt bij het project opgeslagen. Zo kan de klant altijd zaken tijdig doorgeven waarmee je rekening kunt houden. Mocht jij de klant op de hoogte willen stellen van iets, dan kun je eenvoudig een bericht sturen die de klant dan altijd weer terug kan vinden. Zo maak je goede en heldere afspraken onderling.