Maak de meest geweldige offertes
Op een snelle een eenvoudig wijze zeer professionele offertes die je scoringskans aanzienlijk verhogen.
Offertes maken en tijd besparen
Maak snel een eenvoudig offertes en krijg opdrachten van je klanten. Met deze gratis offertesoftware kun je op een snelle en eenvoudige manier offertes maken en versturen, met de PC, tablet of gewoon via de app op je telefoon. De klant kan dan rechtstreeks via een een direct-order button in jouw offerte direct een opdracht plaatsen.
Meer dan alleen offertes
Je kunt met de gratis versie van CannonWorks ook nieuwe projecten aanmaken, klussen uitbesteden en je uren vastleggen op projecten. Je houdt je relaties bij en je kunt snel en eenvoudig met hen in contact treden. Je krijgt met CannonWorks overzicht in je aanvragen, verzonden offertes en opdrachten die je hebt ontvangen.
Alles binnen één software-oplossing
Je kunt met de gratis versie van CannonWorks al veel zaken regelen. Je kunt ook eenvoudig uitbreiden met extra modules, zodat je je hele bedrijf kunt regelen. Zo kun je o.a. facturen toevoegen, de planning organiseren, de projectresultaten bewaken, maar ook een koppeling leggen met een boekhoudprogramma of rechtstreeks met de boekhoudsoftware die jouw boekhouder gebruikt.
Free
€ 0,- p/m
Maak snel een eenvoudig offertes en krijg opdrachten van je klanten. Je uren kan je eenvoudig vastleggen en je kunt klussen uitbesteden.
In een paar kliks offertes maken
Maak de meest fantastische offertes door snel en eenvoudig offertes te kunnen maken. Een duidelijke offerte in eigen huisstijl en zelfs met een akkoord-knop in de begeleidende e-mail, zodat klanten direct akkoord op de opdracht kunnen geven. Je komt zo altijd beter uit de bus dan welke concurrent dan ook.
Wanneer je van start gaat, staat direct je briefpapier-layout al ingesteld. Wil je jouw eigen layout gebruiken, dan kan je deze uiteraard toevoegen, zodat iedere offerte vanaf nu altijd in je eigen huisstijl wordt aangemaakt.
Iedere offerte die je maakt genereert automatisch tekst, waardoor je eigenlijk geen letter meer hoeft te typen, dat gaat lekker snel en werkt ook heel prettig op de mobiel.
Iedere offerte die je verstuurt krijgt vervolgens een 'order-knop' mee waardoor je klanten direct akkoord op de opdrachten kunnen geven, waarvan jij automatisch een notificatie krijgt.
Projecten
Alle orders c.q. opdrachten die je van je klanten hebt gekregen beheer je heel eenvoudig. Zo zie je alles wat je onderhanden hebt en wat gereed is.
Binnen de projecten worden alle gegevens opgeslagen zoals alle gestuurde documenten, bijlagen en afbeeldingen. Je kunt vanuit projecten diverse handelingen verrichten zoals maken van facturen en toevoegen van meerwerk.
Je kunt eenvoudig diverse soorten projecten toevoegen, zoals regiewerken (order o.b.v. nacalculatie), aangenomen werk, afgesproken prijzen en opdrachtbonnen en werkt ook heel gemakkelijk met de App.
Uitbesteden
Neem je projecten aan en werk je daarbij vaak samen met andere bedrijven?
Werk dan samen met andere bedrijven door bij elkaar offertes aan te vragen en projecten uit te besteden via de 'uitbesteden' functie in CannonWorks.
Je kunt dan diverse onderdelen van je projecten uitbesteden aan andere bedrijven, zoals klussen voor samenwerkers en onderaannemers. Ook kun je nu offertes aanvragen bij leveranciers voor specifieke benodigde materialen.
Relaties beheren
Krijg goed inzicht in al je relaties op een overzichtelijk dashboard. Alle communicatie over offertes, facturen of een project worden automatisch bij je relaties opgeslagen.
Zo kun je per relatie altijd inzien welke communicatie er is geweest en op welk moment. Daarnaast ben je altijd op de hoogte van wat met je klanten en leveranciers is afgesproken.
Met deze gebruiksvriendelijke software heb je alles up-to-date en bouw je goede klantdossiers op.
Uren registreren
Registreer zelf uren of laat ze registreren door je medewerkers of samenwerkers.
Je kunt gebruikers uren laten registreren, maar je kunt ook medewerkers of samenwerkers aanmaken die geen toegang hebben tot je bedrijfsaccount maar wel voor jouw projecten uren kunnen registreren.
Alle uren die worden geregistreerd worden automatisch op de factuur gezet bij regiewerken. Gebruik je nacalculatie, dan heb je inzicht in de resultaten van aangenomen projecten.
Offertes op mobiel, tablet en PC
Offertes maken, ook gewoon waneer je onderweg bent




Offertes digitaal versturen
Snel een offerte sturen die er altijd superstrak uit ziet!

Een per e-mail
Bied je klant optimaal gemak door je offertes per e-mail te sturen. Zo maak jij de offerte met een paar kliks en de klant heeft deze enkele seconden later al in de e-mail.
In je eigen offerte layout
Als je offertes worden automatisch gegeneerd op basis van je eigen instellingen. Je eerste offerte komt er sowieso al heel strak uit te zien met je eigen bedrijfslogo. Ook kunt ook eenvoudig je eigen layout instellen en je algemene voorwaarden daaraan koppelen. Zo bepaal je zelf hoe je offerte eruit kan komen te zien.
Zelflerend
CannonWorks is zelflerend, want elke regel die je opslaat heb je bij je eerst volgende offerte zo weer paraat. Zo krijg je snelheid in je werk en ben je altijd in een paar clicks klaar.
Direct-order knop
Jouw klanten krijgen de offertes in PDF in de mail met een direct-orderknop waardoor de klant meteen een akkoord op de offerte kan geven. Jij ontvangt hiervan direct notificatie via je mobiel of via de mail en de offerte staat in je orderlijst.
Overzicht houden
Je houdt overzicht van je offertes die in concept staan, offertes die verstuurd zijn, orders die je onderhanden en je hebt een archief voor al je afgewerkte offertes.
Een overzichtelijk dashboard
En dat gewoon ook op je mobiel met de CannonWorks-app. Zo heb je ook gewoon je kantoor in je broekzak.
Direct notificatie van een nieuwe opdracht
Via de CannonWorks-app krijg je notificatie van de recente gebeurtenissen. Zo kan de klant direct reageren op je offerte, een vraag stellen of de van de offerte een opdracht laten maken.
Overzicht in verstuurde offertes
Als je offertes met CannonWorks gaat maken, dan krijg je direct overzicht in welke status je offerte zich bevindt. Zo heb je naast concept-offertes ook verzonden offertes. Naast de nieuwe opdrachten zie je ook de afgewezen offertes en de reacties die je klanten hebben achtergelaten. Zo weet je precies de voortgang van je offertes en weet je wat je kunt verwachten wat een order wordt en krijg je de volledige grip op je offerteproces.
Makkelijk overstappen of combineren
Heb je een ander offerteprogramma, dan is dat natuurlijk helemaal geen probleem. Jij kan zelf kiezen of je het bestaande programma wilt blijven gebruiken of dat je toch CannonWorks wilt gaan proberen.
Krijg met CannonWorks grip op je orders
Met CannonWorks integreer je de offerte in je bedrijfsproces en krijg je overzicht in alles wat er speelt.

Een order ontvangt en direct inplannen
En wanneer je klant een opdracht geeft op jouw offerte, dan krijg je daar notificatie van en kun je er gelijk mee aan de slag om de werkzaamheden in te plannen en spullen te bestellen. Je kunt met een kleine uitbreiding dan ook gebruik maken van de handige planning in CannonWorks. Je kunt dan je klant gelijk op de hoogte houden wanneer de werkzaamheden worden uitgevoerd.
Een ook factuur kunnen sturen
Wanneer je dan een opdracht hebt, dan kun je er ook voor kiezen om een facturen te maken vanuit CannonWorks. Je kunt dan de factuur met één klik aanmaken en direct versturen eventueel met een iDEAL betaalknop. Zo heb je dan een factuur die het bedrag en de omschrijving van je offerte overneemt, en de klant die kan gelijk betalen. Dat scheelt pas tijd!
Hoe wil jij je aanmelden?
Maak eerst de keuze tussen ZZP of MKB, dan we richten CannonWorks in zoals het beste bij jouw bedrijf past
Voor ZZP'ers
Voor MKB-bedrijven
Voor het midden en klein bedrijf kunnen we de software zo instellen dat jij het in jouw onderneming optimaal en naar behoefte kunt gebruiken
Uitbreiden zoveel als je maar wilt
Zo kun je CannonWorks inrichten tot complete bedrijfssoftware waarmee je alles kunt organiseren in je bedrijf
Add-on's oftwel extra modules
Je kunt je pakket eenvoudig uitbreiden met Add-ons oftewel modules. Zo kan je het gekozen pakket verder op-maat instellen en de software zo inrichten dat het optimaal bij je bedrijf past:
Extra gebruikers
Je kunt binnen je account extra gebruikers toevoegen. Zij kunnen samen met jou dan tegelijkertijd in CannonWorks werken.
Je kunt dan niet alleen samenwerken met je collega's, maar je kunt ook je de boekhouder of accountant toegang geven tot jouw account om samen te gaan werken.
De gebruikers kunnen allen gebruik maken van de CannonWorks-app, zodat ook onderweg gewerkt kan worden.
Extra gebruikers
Automatische incasso
Biedt automatische incasso's aan als betalingsopties voor je abonnementen of je herhalingsfacturen.
Je kunt het factuurbedrag dan automatisch incasseren bij je klanten, waarbij de betalingsvoortgang geheel vanzelf wordt bijgewerkt.
Mocht de betaling om wat voor reden dan ook niet worden gedaan, dan worden herinnneringen automatisch verstuurd en krijg je daarvan een notificatie.
Foto's in offertes
Inkoopfacturen en bonnetjes verwerken
Alle bonnetjes en inkoopfacturen kun je eenvoudig verwerken. Zo worden alle verplichtingen die je bent aangegaan automatisch aan je projecten toegevoegd.
Je krijgt notificaties welke factuur moet worden betaald, wat je vervolgens in één handeling kunt doen via een SEPA-verzamelbetaling.
Elk bonnentje of inkoopfactuur wordt automatisch doorgetuurd naar je boekhoudpakket of aan je boekhouder indien je de gratis CannonWorks-boekhoudkoppeling ook installeert.
Scan-en herken
Extra bedrijven
Heb je een organisatie met meerdere bedrijven en verschillende diensten, dan kun je deze toevoegen binnen je account.
Je hebt dan alles bij elkaar in 1 overzichtelijk dashboard. Elk bedrijf heeft zijn eigen administratie, maar alles is dan wel gebundeld in de dagelijkse werkomgeving.
Zo kun je gebruik maken van het gezamenlijke relatiebestand maar ook je collega's en samenwerkers die je kunt delen binnen projecten.
Ook krijg je overzicht in projectresutlaten waarin de diverse bedrijven samenwerken. Heel handig voor bedrijven met medewerkers die onderling worden ingezet zonder dat je als organisatie daar een extra adminstratieve last van hebt.
Extra bedrijven
Inkoop en bestellen
Bestel met één klik de artikelen die je veel gebruikt bij je favoriete leveranciers. Wanneer je deze artikelen dan geleverd krijgt kun je ze eenvoudig toewijzen aan je projecten.
Door al de gebruikte materialen te verwerken via de inkoopfunctionaliteit in CannonWorks worden je prijzen automtisch bijgewerkt, zodat de prijzen voor nieuwe offertes of je facturen altijd actueel zijn.
Je kunt de add-on inkoop eenvoudiog uitbreiden met scan- en herken zodat jij helemaal geen handmatig inboekwerk meer hoeft te doen.
Inkoop en bestellen
Website plugin
Vang potentiële klanten gewoon via je bestaande website en mis geen geen offerteaanvraag of informatieverzoek meer.
Met de websiteplugin plaats je een offerteaanvraag en/of informatieaanvraagformulier op je website. Wanneer iemand dit formulier invult, dan ontvang je dit automatisch via de app of op je dashboard. Je kunt deze aanvraag dan direct omzetten in een offerte.
Zo heb je nooit meer dubbel werk en kun je heel snel op je klanten reageren.
Website plugin
Calculatie
Maak offertes met een goed onderbouwde begroting, door uit te breiden met de calculatiemodule.
Je kunt dan een offerte met een calculatie maken, door een begroting op te stellen voor specifieke onderdelen in- en rondom het vastgoed. De offerte wordt dan ingedeeld per type werkzaamheden, maar ook waar deze precies worden aangeboden.
Je kunt je klant dan gedetailleerde prijsinformatie geven met eenheidsprijzen en/of uitbreiden met arbeid en materiaalspecificaties. De offerte wordt dan automatisch gegeneerd zonder dat je een woord hoeft te typen.
Calculatie
Termijnfacturen
Maak eenvoudig termijnfacturen, ook wel deelfacturen genoemd.
Met deze functionaliteit kun je de facturen voor een project opdelen in diverse aparte facturen, die je vervolgens kunt instelen qua hoogte van bedragen.
Zo kun je een aanvangstermijn of aanbetaling aanmaken en indien je dat wilt een slottermijn oftewel een opleveringstermijn toevoegen.
Termijnfacturen
Abonnementen
Biedt je klanten op eenvoudige wijze abonnementen aan voor diensten die je levert. Laat je klanten dan ook gelijk automatisch betalen door automatische incasso aan te bieden als betalingsoptie.
Je kunt dan opdrachten aannemen en automatisch factureren voor vaste maand-, kwartaal-, halfjaar of jaarbedragen.
Met behulp van de automatische incasso en de ingebouwde betalingscontrole heb geen enkele adminstratieve last meer van en gaat alles helemaal vanzelf.
Abonnementen
Uitbesteden
Als je projecten hebt waarvoor je ook andere bedrijven moet inhuren, dan kun je de uitbesteden-functionaliteit in CannonWorks gebruiken.
Je kunt dan eenvoudig andere bedrijven vragen om een offerte te maken of je kunt direct of direct een opdracht verstrekken voor de gewenste werkzaamheden.
Je voorkomt hiermee typewerk en je regelt de juiste overeenkomsten tussen jouw bedrijf en degene die je inhuurt.
Uitbesteden
Je klanten met iDEAL laten betalen
iDEAL is tegenwoordig verreweg de populairste en meest geaccepteerde online betaalmethode in Nederland.
Het grootste voordeel is dat wanneer een klant de factuur van jouw bedrijf krijgt aangeboden, deze doorgaans 'per direct' wordt betaald, je hoeft dan niet meer te wachten op een betaling.
Betalingen met iDEAL worden rechtstreeks op de zakelijke bankrekening bijgeschreven en heb je direct liquiditeit. Je krijg altijd een notificatie wanneer een betaling heeft plaatsgevonden.
iDEAL
Foto's en tekeningen in offertes
Voeg foto's of illustraties toe aan je offerte's om optimaal te duiden waarover de offerte gaat.
Je voegt eenvoudig een onbeperkt aantal afbeeldingen of foto's toe en je kunt deze indelen op de manier zoals jij het wilt. Ook worden deze automatisch bij het project opgeslagen, mocht de offerte een order gaan worden.
Een een offerte met een duidelijke onderbouwing met afbeeldingen verhoogt de scoringskans op een opdracht.
Automatische incasso
Planning
Plan je medewerkers en samenwerkers in voor projecten en deel deze planningsdata met de klant.
Zo kun je alle beschikbare collega's en plannen op de projecten die je momenteel onderhanden hebt. Met de CannonWorks app wordt iedereen op de hoogte gehouden aan welk project er wanneer gewerkt moet gaan worden.
Zo heb je overzicht in je planning en kun je de beschikbaarheid van de mensen voor vandaag maar ook voor de toekomstige weken en maanden bepalen.
Planning
Herhalingsfacturen
Je kan periodiek facturen versturen met herhalingsfacturen, ook wel periodieke facturen genoemd.
Je stelt dan ruim van tevoren het bedrag in dat je wilt factureren aan je klanten. Vervolgens worden deze facturen op de ingeplande datum automatisch verstuurd.
Zo heeft je klant altijd zijn/haar factuur op het moment dat is afgesproken en jij hoeft daar dan niet meer om te denken.
Herhalings facturen
Meerjaren onderhoud
Meerjaren onderhoud oftwel MJOP's (meerjaren onderhoudsplannen) kun je eenvoudig maken vanuit een bestaande calculatie in CannonWorks.
Met deze Add-on kun je de diverse jaren opgeven waarin je bepaalde werkzaamheden wilt verrichten. Ook kun je automatisch en slim het onderhoud berekenen voor diverse onderdelen in- en rondom het vastgoed op basis van invloedsfactoren.
Zo kun je snel en eenvoudig een begroting of contract voor meerdere jaren aan de opdrachtgever aanbieden voor het vastgoedonderhoud.
Meerjaren onderhoud
Werkbon
Stuur je medewerkers of samenwerkers op pad met een duidelijke werkinstructie.
Alle projectinformatie die je collega's nodig hebben wordt automatisch op de werkbon gezet, zodat zij precies weten wat er uitgevoerd of geleverd moet worden.
Je kunt zo je de medewerkers welke je voor een project hebt gepland eenvoudig vanaf kantoor aansturen.
Zo wordt niets meer vergeten en wordt het werk geleverd zoals is overeengekomen met de klant.
Werkbon
Nacalculatie
De voortgang van je projecten worden automatisch bijgehouden met de na-calculatie addon.
Doordat je met CannonWorks uren registreert en materialen bestelt/inkoopt krijg je automatisch de kosten van je projecten inzichtelijk. Je ziet live alle gegevens van je projecten verschijnen en wanneer je facturen kunt sturen. Je hebt dan altijd inzicht in hoe je projecten op dat moment ervoor staan.
Door de nacalculatie te gebruiken krijg je het stuur in handen en optimale grip op de resultaten van je bedrijf.
Nacalculatie
Boekhoudkoppeling
Als ondernemer of onderneming regel je alles rondom je projecten. De boekhouding zoals de aangifte van de omzetbelasting en het opstellen van de jaarstukken behoort tot het werk van de boekhouder.
Om de boekhouder zijn/haar werk optimaal te laten doen moet deze wel alle informatie hebben, daar zorgt onze boekhoudkoppeling voor.
Er zijn vele boekhoudpakketten beschikbaar, waarvan CannonWorks met de meeste gebruikte boekhoudpakketten koppelingen heeft.
Boekhoud-koppeling
Probeer de gratis versie van CannonWorks
En binnen een paar minuten heb je de eerste offerte gemaakt
Eenvoudig installeren
Door op de knop te klikken 'Maak een gratis account aan' kun je direct kiezen voor de branche waarin je actief bent. Je loopt dan door een paar eenvoudige stappen heen waarbij je direct al de basis legt om de layout van je offertes in te stellen.
Je eerste offerte zo gemaakt
Je start dan met het maken van je eerste offerte en je kunt dan zelf ervaren hoe eenvoudig dat werkt. Zodra je deze klaar hebt wordt de offerte geheel in je eigen huisstijl rechtstreeks naar de e-mail van klant verstuurd die daar direct een opdracht op kan geven met de direct-order knop.
Gratis 24/7 online helpdesk
Ervaar zelf het gemak van CannonWorks, waarbij je gratis en vrijblijvend ook add-ons gratis kunt uitproberen, zodat je CannonWorks precies zo kunt inrichten zoals dat voor jouw bedrijf het beste gaat passen. Mocht je tegen een probleem aanlopen of is er iets nog niet helemaal duidelijk dan kun je altijd gratis gebruik maken van onze online helpdesk die 24/7 beschikbaar is.
