Inzicht in al je klanten en projecten
...en altijd alle gegevens van het project en het werkadres bij de hand...
Ben je het overzicht ook wel eens kwijt?
Ben je installateur en doe je diverse technische klussen in- en rondom het vastgoed, van kleine servicemeldingen tot aan grote projecten? Dan hebben wij voor jou de juiste software om al je zaken snel en eenvoudig te regelen en overzicht te krijgen in alles wat er speelt in je bedrijf.
Je planning op orde
Van alle klussen/projecten wordt alles bijgehouden, zoals je offertes, facturen, inkopen de uren en de communicatie met de klant. Je kunt alles gemakkelijk regelen met je tablet, mobiel en als je wil natuurlijk ook op de PC. Je legt eenvoudig je afspraken vast met de klant om je projecten naar beschikbaarheid in te kunnen plannen, dat geeft je als ondernemer rust.
Alles met mobiel en tablet bijhouden en regelen
Alles wat je voor je klant en het werkadres hebt vastgelegd is de eerst volgende keer eenvoudig te raadplegen. Zo heb je met de app de projectgegevens bij de hand en weet je precies wat je ooit voor een project hebt ingekocht. Bij een reparatieklus zie je dus direct wat je aan onderdelen nodig hebt en grijp je nooit mis.
Alle bedrijfsprocessen in één softwarepakket
Zodat je grip op je bedrijf en je klanten gaat krijgen
Snel een offerte maken
Tijdens een werkopname kun je direct al een opname doen van alle materialen die je nodig hebt voor een klus. Vervolgens kun je de uren die je nodig denkt te hebben toevoegen. Ook kun je vooraf ingestelde systemen kiezen en inlezen zodat je gestandaardiseerde normen kunt toepassen.
Automatisch alle uren en materialen op je facturen
Wanneer je een project op basis van regie hebt, oftewel op basis van nacalculatie, dan leg jij en/of je collega's eenvoudig de uren vast op mobiel bij het project. Alle inkopen en verbruikte materialen worden dan automatisch aan het project toegekend, waardoor deze automatisch op je factuur komen te staan en je dus niets vergeet.
Per project de resultaten inzichtelijk
Alle gegevens worden in CannonWorks bij het project verzameld. De communicatie met de klant, de uren en materialen, foto's en documenten behorende bij de projecten en ook het budget en de voortgang van de facturatie. Je hebt zo direct inzicht in de resultaten van jouw projecten.
Alle projectgeschiedenis vastgelegd
Wanneer je een servicemelding krijgt van een project dat je eerder hebt uitgevoerd, dan kun je eenvoudig alle gegevens raadplegen en zien welke materialen ooit zijn gebruikt en welke notities zijn gemaakt. Je kunt dan voor dat adres een nieuwe serviceopdracht toevoegen en de onderdelen toepassen die eerder zijn gebruikt.
Goede communicatie met je klanten
Alles wat je vanuit CannonWorks stuurt gaat in je eigen huisstijl en gaat in de meeste gevallen gepaard met een knop in de mail zodat de klant altijd kan antwoorden op de e-mails die je stuurt, dit zijn o.a. planningsdata, offertes en facturen.

Het kantoor in je broekzak
...en alle gegevens van je klanten bij elkaar...
CannonWorks is een ERP-pakket, dat wil zeggen dat alle bedrijfsprocessen binnen één softwarepakket geregeld worden. Zo heb jij alles wat je in je bedrijf nodig hebt ook beschikbaar met de app op je telefoon, tablet of gewoon online met de PC.
CannonWorks biedt je diverse gemakken
- Mobiel werken
- Structuur aanbrengen in je bedrijf
- Met overzichtelijke dashboards
- Eenvoudig om te gebruiken
- Samenwerken aan projecten met collega's
- Te koppelen aan je bestaande boekhouding
- Betalen per maand
- Gratis online helpdesk
Structuur in al je bedrijfsprocessen
Alles wat jij en je eventuele collega's nu gaan gaan doen wordt automatisch bijgehouden in projecten. Naast dat je projectresultaten inzichtelijk worden, kun je ook rapportages raadplegen van de totale omzet, kosten en gemaakte uren. Ook de gegevens voor de BTW aangifte worden gegenereerd, maar je kunt ook direct een koppeling leggen met het boekhoudpakket dat door jouw bedrijf wordt gebruikt.



Digitaal met je klanten samenwerken
Geef je klanten gemak door op een prettige wijze zaken met je te doen.

Met één klik een nieuwe klantopdracht
Bij iedere prijsopgave die je stuurt wordt automatisch een direct-order-knop toegevoegd. Jouw klant krijgt jouw offerte in de mail en kan direct daarop reageren door een opdracht te geven of aanvullende vragen te stellen. Je krijgt in CannonWorks dan automatisch een melding van een nieuwe order of een melding waarbij je de vraag van de klant kan beantwoorden.
Klanten ervaren op deze wijze van werken dat samenwerken met technische bedrijven prettiger werkt en beide partijen kunnen sneller reageren wat tot een betere klanttevredenheid leidt.
Je facturen online laten betalen
Als je facturen vanuit CannonWorks stuurt, dan kun je deze door de klant online laten betalen. We bieden iDEAL aan, maar ook automatische incasso voor servicecontracten waarbij periodiek een overeengekomen bedrag kan worden geïncasseerd. Heel handig voor als je onderhoudsabonnementen hebt.

Voor welk soort bedrijf zoek je software?
Maak een keuze en we bieden je diverse opties aan zoals het beste bij jouw bedrijf en wensen past
Voor ZZP'ers
Voor MKB-bedrijven
Voor het midden- en kleinbedrijf hebben we complete bedrijfssoftware waarbij je alles optimaal kunt automatiseren, zowel voor kantoor als de medewerkers op locatie.
Samenwerken met collega's en onderaannemers
Prettig samenwerken aan een project en alles digitaal vastlegt.
Alle projectgegevens bij de hand
Wanneer je een project hebt met meerdere collega's en/of onderaannemers, dan kun je samenwerken met de CannonWorks-app op het project.
- Samen uren registreren
- Documenten en afbeeldingen toevoegen
- Onderling berichten sturen
- Materialen bestellen
- De planning inzien
- De werkbon raadplegen
- Notities toevoegen
- Meerwerk vastleggen
- En nog veel meer...
Altijd zelf aan het stuur
Degene die het beheer over het project heeft kan met de app of vanaf kantoor de planning en de werkinstructies aanpassen en iedereen laten weten als er iets te melden valt en ergens reken mee moet worden gehouden.

Met gratis boekhoud koppeling
CannonWorks heeft koppelingen met diverse boekhoudpakketten welke door boekhouders, boekhoudkantoren en accountants worden gebruikt
Cannonworks voor je projecten
CannonWorks is ervoor ingericht dat je alles rondom je projecten kunt regelen en bijhouden zoals offertes, foto's, documenten, overeenkomsten, facturen, de urenregistratie, inkopen, bestellingen bij je leveranciers en meer. Met Cannonworks heb je bedrijfssoftware waarmee je structuur brengt in je bedrijf en wat ook wel een ERP-systeem wordt genoemd.
Boekhouden voor de boekhouder
De boekhouder die gebruikt specifieke boekhoudsoftware en vindt het belangrijk alles digitaal aangeleverd te krijgen, zodat kans op fouten of ontbrekende stukken tot een minimum wordt beperkt. CannonWorks heeft koppelingen met de meeste boekhoudpakketten waardoor de boekhouder de financiële gegevens automatisch uit CannonWorks ontvangt. Zo heeft de boekhouder er zelf nog weinig werk van en is de boekhouding van jouw bedrijf optimaal op orde!

Met diverse modules
De meeste modules oftewel addon's zijn onderdeel van de diverse pakketten die we aanbieden.
Je kunt altijd uitbreiden naar wens.
Inkoopfacturen en bonnetjes verwerken met scan en herken
Alle bonnetjes en inkoopfacturen kun je eenvoudig verwerken. Zo worden alle verplichtingen die je bent aangegaan automatisch aan je projecten toegevoegd.
Je krijgt notificaties welke factuur moet worden betaald, wat je vervolgens in één handeling kunt doen via een SEPA-verzamelbetaling.
Elk bonnetje of inkoopfactuur wordt automatisch doorgetuurd naar je boekhoudpakket of aan je boekhouder wanneer je de gratis CannonWorks-boekhoudkoppeling ook installeert.
Scan en herken
Calculatie
Maak offertes met een goed onderbouwde begroting met de calculatiemodule.
Je kunt dan offertes met een calculatie maken. Je maakt daarbij een begroting voor specifieke onderdelen en werkzaamheden in- en rondom het vastgoed. De offerte wordt dan ingedeeld per soort werzaakheid en kan je klant in een oogopslag zien welke onderdelen in de offerte zijn opgenomen.
Je kunt de klant dan gedetailleerde prijsinformatie geven met eenheidsprijzen en/of uitbreiden met arbeid en materiaalspecificaties. De offerte met calculatie wordt automatisch gegeneerd zonder dat je een woord hoeft te typen.
Calculatie
Abonnementen
Biedt je klanten op eenvoudige wijze abonnementen aan voor diensten die je levert. Laat je klanten dan ook gelijk automatisch betalen door automatische incasso aan te bieden als betalingsoptie.
Je kunt dan opdrachten aannemen en automatisch factureren voor vaste maand-, kwartaal-, halfjaar of jaarbedragen.
Met behulp van de automatische incasso en de ingebouwde betalingscontrole heb geen enkele adminstratieve last meer van en gaat alles helemaal vanzelf.
Abonnementen
Werkbon
Stuur je medewerkers of samenwerkers op pad met een duidelijke werkinstructie.
Alle projectinformatie die je collega's nodig hebben wordt automatisch op de werkbon gezet, zodat zij precies weten wat er uitgevoerd of geleverd moet worden.
Je kunt zo je de medewerkers die je voor een project hebt gepland eenvoudig vanaf kantoor aansturen.
Zo wordt niets meer vergeten en wordt het werk geleverd zoals is overeengekomen met de klant.
Werkbon
Uitbesteden en samenwerken
Als je projecten hebt waarvoor je ook andere bedrijven moet inhuren, dan kun je de uitbesteden-functionaliteit in CannonWorks gebruiken.
Je kunt dan eenvoudig andere bedrijven vragen om een offerte te maken of je kunt direct of direct een opdracht verstrekken voor de gewenste werkzaamheden.
Je voorkomt hiermee typewerk en je regelt de juiste overeenkomsten tussen jouw bedrijf en degene die je inhuurt.
Uitbesteden
Automatische incasso
Biedt automatische incasso's aan als betalingsopties voor je abonnementen of je herhalingsfacturen.
Je kunt het factuurbedrag dan automatisch incasseren bij je klanten, waarbij de betalingsvoortgang geheel vanzelf wordt bijgewerkt.
Mocht de betaling om wat voor reden dan ook niet worden gedaan, dan worden herinnneringen automatisch verstuurd en krijg je daarvan een notificatie.
Automatische incasso
Foto's en tekeningen in offertes
Voeg foto's of illustraties toe aan je offerte's om optimaal te duiden waarover de offerte gaat.
Je voegt eenvoudig een onbeperkt aantal afbeeldingen of foto's toe en je kunt deze indelen op de manier zoals jij het wilt. Ook deze worden automatisch bij het project opgeslagen, mocht de offerte een order gaan worden.
Een een offerte met een duidelijke onderbouwing met afbeeldingen verhoogt de scoringskans op een nieuwe opdracht van de klant.
Foto's in offertes
Nacalculatie
De voortgang van je projecten worden automatisch bijgehouden met de nacalculatie.
Doordat je met CannonWorks uren registreert en materialen bestelt/inkoopt krijg je automatisch de kosten van je projecten inzichtelijk. Je ziet live alle gegevens van je projecten verschijnen. Je hebt dan altijd inzicht in hoe je projecten op dat moment ervoor staan en weet je ook wanneer je facturen kunt sturen.
Door de nacalculatie te gebruiken krijg je het stuur in handen en optimale grip op de resultaten van je bedrijf.
Nacalculatie
Je klanten met iDEAL laten betalen
iDEAL is tegenwoordig verreweg de populairste en meest geaccepteerde online betaalmethode in Nederland.
Het grootste voordeel is dat wanneer een klant de factuur van jouw bedrijf krijgt aangeboden, deze doorgaans 'per direct' wordt betaald, je hoeft dan niet meer te wachten op een betaling.
Betalingen met iDEAL worden rechtstreeks op de zakelijke bankrekening bijgeschreven en heb je direct liquiditeit. Je krijgt altijd een notificatie wanneer een betaling heeft plaatsgevonden.
iDEAL
Termijnfacturen
Maak eenvoudig termijnfacturen oftwel deelfacturen. Je kunt dan voor een project meerdere facturen versturen.
Met deze functionaliteit kun je de facturen voor een project opdelen in diverse aparte facturen, die je vervolgens kunt instelen qua hoogte van bedrag.
Zo kun je een aanvangstermijn of aanbetaling aanmaken en indien je dat wilt een slottermijn oftewel een opleveringstermijn toevoegen.
Termijnfacturen
Planning
Plan je medewerkers en samenwerkers in voor projecten en deel de planningsdata ook met de klant.
Zo kun je alle beschikbare collega's en plannen op de projecten die je momenteel onderhanden hebt. Met de CannonWorks app wordt iedereen op de hoogte gehouden wanneer aan welk project gewerkt moet gaan worden.
Zo heb je overzicht in je planning en kun je de beschikbaarheid van de mensen voor vandaag, maar ook voor de toekomstige weken en maanden bepalen.
Planning
Herhalingsfacturen
Je kunt per week, maand, kwartaal, of jaarlijks facturen versturen met herhalingsfacturen, ook wel periodieke facturen genoemd.
Je stelt dan ruim van tevoren het bedrag in dat je wilt factureren aan je klanten. Vervolgens worden deze facturen op de ingeplande datum automatisch verstuurd.
Zo heeft je klant altijd zijn/haar factuur op het moment dat is afgesproken. Dat gaat geheel automatisch en jij hoeft daar dan niet meer om te denken.
Herhalings facturen
Website plugin
Vang potentiële klanten gewoon via je bestaande website en mis geen geen offerteaanvraag of informatieverzoek meer.
Met de websiteplugin plaats je een offerteaanvraag en/of informatieaanvraagformulier op je website. Wanneer iemand dit formulier invult, dan ontvang je dit automatisch via de app of op je dashboard. Je kunt deze aanvraag dan direct omzetten in een offerte.
Zo heb je nooit meer dubbel werk en kun je heel snel op je klanten reageren.
Website plugin
Boekhoudkoppeling
Als ondernemer of onderneming regel je alles rondom je projecten. De boekhouding zoals de aangifte van de omzetbelasting en het opstellen van de jaarstukken behoort tot het werk van de boekhouder.
Om de boekhouder zijn/haar werk optimaal te laten doen moet deze wel al jouw informatie hebben, daar zorgt onze boekhoudkoppeling voor.
Er zijn vele boekhoudpakketten beschikbaar, waarvan CannonWorks met de meeste gebruikte boekhoudpakketten een koppeling heeft.
Boekhoud-koppeling
Begin vandaag nog!
Zonder dat je direct je werk anders hoeft de doen kunt je eenvoudig met CannonWorks van start
Eenvoudig van start
Je kunt gratis starten met CannonWorks zonder dat er moeilijke cursussen voor nodig zijn. We hebben onze software gebruiksvriendelijk gemaakt en alles wat je op de PC kunt, dat kun je ook gewoon vanaf je mobiel regelen. En als je vragen hebt, dan kun je de antwoorden gewoon in CannonWorks vinden.
Uitbreiden naar wens
Je kan de software eenvoudig uitbreiden met Add-ons oftewel modules. Je kunt dit zelfstandig instellen door de add-on's aan- en uit te zetten als je het pakket gaat inrichten. Je kunt zo CannonWorks aanpassen zodat het perfect bij je bedrijf past, zo kom je niets tekort.
Gratis helpdesk
Zowel het pakket als de uitbreidingen zijn gratis te proberen. Ervaar daarom zelf het gemak. Mocht je daarna nog vragen hebben, dan kun je altijd 'gratis' gebruik maken van onze servicedesk.
Mocht je toch nog hulp nodig hebben, dan kun je gratis gebruik maken van onze online helpdesk die 24/7 beschikbaar is.